Please Wait
We believe in a transparent process. A process that is backed by technologically, without manual
intervention at any level.
All the following processes are online -
हम पारदर्शी प्रक्रिया में विश्वास करते हैं। एक प्रक्रिया जो प्रौधोगिकी समर्थित है और जिसमें किसी भी स्तर पर मानवीय हस्तक्षेप नहीं हैं।
निम्नलिखित सभी प्रक्रियाएं ऑनलाइन हैं:-
Constructed in 1956, Vigyan Bhawan forms the main centre for International Conferences and other meetings arranged by various Government and Private Organizations. Directorate of Estates is the custodian of Vigyan Bhawan since 2 nd December, 1992.
वर्ष 1956 ई. में निर्मित विज्ञान भवन विभिन्न सरकारी और निजी संगठनों द्वारा आयोजित किए जाने वाले अंतरराष्ट्रीय सम्मेलनों तथा अन्य बैठकों का मुख्य केंद्र है। संपदा निदेशालय दिनांक 02 दिसम्बर, 1992 से विज्ञान भवन का अभिरक्षक है।
A Type VIII Bungalow in the heart of the city is allotted for marriage and social purposes on payment of license fees for a maximum period of 5 days. The procedure of allotment of 5 Ashoka Road is governed by the Policy formulated from time to time and is maintained by CPWD.
शहर के केंद्र में स्थित एक टाइप VIII बंगले का आबंटन शादी तथा सामाजिक प्रयोजनों हेतु अधिकतम 5 दिनों के लिए लाइसेंस शुल्क् के भुगतान पर किया जाता है। 5 अशोक रोड के आबंटन की प्रक्रिया समय-समय पर निर्मित नीति द्वारा अधिशासित होती है तथा इसका अनुरक्षण के.लो.नि.वि द्वारा किया जाता है।
Directorate of Estates caters to the feedback and queries of its clientele through a plethora of CRM (Customer Relationship Management) tools.
An Information and Facilitation Centre (IFC) located at 007 C-Wing, Nirman Bhawan ensure
satisfaction of the visitors of Directorate of Estates.
On the other hand various feedback mechanism and dispute resolution tools are available online for
guaranteed client satisfaction.
संपदा निदेशालय बहुत सारे सी आर एम(ग्राहक संबंध प्रबंधन) टूल्स के माध्यम से अपने ग्राहकों से संबंधित फीडबैक एवं प्रश्नों से संबंधित आवश्यकताओं का ध्यान रखता है।
007 सी-विंग, निर्माण भवन स्थित सूचना एवं सुविधा केन्द्र (आई एफ सी) संपदा निदेशालय आने वाले आगंतुकों की संतुष्टि सुनिश्चित करता है।
दूसरी ओर विभिन्न फीडबैक प्रक्रियाएँ तथा विवाद समाधान टूल्स ग्राहक संतुष्टि की गारंटी हेतु ऑनलाइन उपलब्ध है।